.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کلنگ‌زنی فاز نخست مترو رودهن ـآمل درآینده‌

شمال نيوز: نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست با وزیر راه و شهرسازی قرار شد تا کلنگ فاز نخست مترو رودهن ـ‌ لاریجان ـ آمل در آینده‌ای نزدیک به زمین زده شود.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل در مورد متروی رودهن ـ لاریجان ـ آمل بیان داشت: این مترو دارای ردیف اعتباری و بودجه است.

وی افزود: مشکلی که ما در این زمینه داشتیم مسیر خط ریلی بود زیرا در ابتدا این مترو در بودجه سال 90 به نام مترو تهران، رودهن، آبعلی، لاریجان، آمل، بابل، قائمشهر و ساری بوده که هم‌اکنون این مترو با عنوان مترو رودهن، لاریجان و آمل تغییر پیدا کرده است.

یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه در مسیر محور هراز برای زمین و تملک مشکلی نداریم و تنها مشکل ما پستی و بلندی است زیرا با مسیر کویری روبرو نیستیم، افزود: در این شهرستان برای اختصاص زمین از لحاظ تملک اراضی مشکلی نداریم اما در تهران به تملک حداقل 20 هکتار زمین در منطقه اتوبان شهید بابایی نیاز داشتیم که این امر هزاران میلیارد تومان هزینه به همراه داشت ولی از محور هراز تا آمل مشکلی در این بخش وجود ندارد.

رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: البته از آمل تا ساری نیز مشکلات زیادی برای تملک داریم، برخی نیز معتقدند این پروژه اگر تنها به آمل خلاصه شود حدود یک‌هزار و 500 میلیارد تومان بودجه می‌خواهد و با توجه به وجود پروژه‌های بزرگ سد هراز، چهارخطه کردن محور هراز، پروژه‌های متعدد بیمارستانی در آمل و لاریجان و راه‌های روستایی این مسئله برای یک شهر سنگین است.

یوسفیان‌ملا ادامه داد: موضوع مترو در ابتدا با مجلس مطرح شد و با دولت نیز بحث کردیم البته قالیباف شهردار تهران نیز آن را پذیرفت که مترو را تا رودهن بیاوریم و با این وجود ما بلافاصله اقدامات ابتدایی خود را انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه خط ریلی و راه آهن تهران به ساری که طی 17 ساعت مردم را از پایتخت به مرکز مازندران می‌رساند از لحاظ صرفه‌جویی در زمان و مسائل اقتصادی توجیهی ندارد، تصریح کرد: این خط ریلی قدیمی بوده و در زمان جنگ ساخته شد پس نمی‌توان آن را از شیرگاه به بابل متصل کرد با این وجود مسیر جداگانه‌ای برای آمل مصوب شده که ردیف اعتباری آن در بودجه سال 91 قطعی است، نقشه‌برداری‌ها انجام شده و این مترو به نام رودهن - لاریجان - آمل ثبت شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آخرین نقشه‌ها و جانمایی‌ها به اتمام رسیده است، عنوان کرد: در نشستی که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم، آنها نیز تمایل دارند کلنگ فاز نخست این پروژه بزرگ حمل و نقلی کشور در دولت دهم به زمین بخورد ولی به هر حال در ماه‌های آینده دولت دهم در حال جابجایی و نقل و انتقال است و در خرداد ماه ما انتخابات ریاست جمهوری را داریم.

یوسفیان‌ملا یادآور شد: با این وجود در گفت‌وگو با وزیر راه و شهرسازی قرار شد فاز نخست مترو رودهن - آمل از منطقه ترک‌کلا تا پل بلده اردیبهشت ماه امسال با حضور نیک‌زاد به زمین زده شود ولی هنوز زمان قطعی آن اعلام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه باید نشان دهیم نظام جمهوری اسلامی با حفظ شعائر، اعتقادات و آنچه که در ذات‌مان است با وجود همه تحریم‌های استکبارگران به فکر رفاه و آسایش مردم است، گفت: مسئولان ما علاوه بر رضایت خداوند به فکر رضایت مردم هستند ولی استکبارگران می‌خواهند نشان دهند که وقتی به دین متمسک شدیم باید رفاه، آسایش و اقتصاد را رها کنیم که ما عکس این امر را به اثبات رساندیم.

یوسفیان‌ملا در پایان اذعان داشت: باید در سایه دین همه نوع رفاه را داشته باشیم و وجود رفاه، آسایش و امنیت حق مسلم مردم کشورمان است که همیشه برای حفظ اسلام، دین، ناموس و اعتقادات‌شان در صحنه هستند. /ف250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.055 seconds.